Algemene Voorwaarden
Artikel 1 – Definities
1.1. Ik, Eline de Visser Goudsmid, ben gevestigd in Boxtel en sta ingeschreven onder KvK-nummer 51683016.
1.2. Jij bent in deze algemene voorwaarden de wederpartij.
1.3. Met ‘overeenkomst’ wordt de overeenkomst bedoeld op grond waarvan ik tegen betaling aan jou een (op maat gemaakt) sieraad lever of jouw eigen sieraad repareer.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten, facturen, aanbiedingen en daaruit voortvloeiende werkzaamheden die ik voor jou uitvoer.
2.2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op derden die door mij worden ingeschakeld om de overeenkomst uit te voeren.
2.3. Ik behoud mij het recht voor om de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dit geval zal ik nieuwe algemene voorwaarden aan jou toezenden, waarbij de laatst toegezonden versie steeds van toepassing is. Indien de nieuwe versie ingrijpende wijzigingen bevat, met voor jou nadelige gevolgen, heb jij het recht de overeenkomst te ontbinden.
2.4. Eventuele algemene (inkoop)voorwaarden van jou worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5. In het geval dat één of meerdere van deze bepalingen (deels) nietig zijn of vernietigd worden, zullen de resterende bepalingen onverminderd van toepassing blijven.
Artikel 3 – Offerte of aanbod
3.1 Offertes en prijzen van in het winkelmandje gereserveerde producten zijn vrijblijvend, tenzij anders overeengekomen.
3.2. Indien jij een offerte accepteert of een bestelling plaatst, ga jij akkoord met deze algemene voorwaarden. Jij dient hiervoor, alvorens de bestelling te plaatsen, aan te vinken dat jij kennis hebt genomen van de algemene voorwaarden.
3.3. De afbeeldingen van de producten op de website zijn zo waarheidsgetrouw mogelijk. Indien producten met de hand zijn gemaakt kunnen kleine afwijkingen zichtbaar zijn. Indien een offerte of aanbod een aanvullende beschrijving bevat, is deze afdoende om jou de mogelijkheid te geven de offerte of het aanbod te beoordelen. Jij kunt echter geen rechten ontlenen aan afgebeelde kleur of in de beschrijving genoemde specificaties.
3.4. Ik kan niet gehouden worden aan (een bepaald deel van) een aanbod, indien jij redelijkerwijs kon begrijpen dat dit een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.5 Wanneer de overeenkomst via de webshop tot stand komt, tref ik passende beveiligingsmaatregelen voor de elektronische betaling. Ik zorg eveneens voor een veilige website en elektronische dataoverdracht.
Artikel 4 – Tarieven en betalingen
4.1. Een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen.
4.2 Prijzen die in de overeenkomst zijn vermeld, zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders overeengekomen. Voor particulieren wordt de prijs inclusief BTW vermeld en voor ondernemingen exclusief BTW.
4.3. Bij de aanschaf van een fysiek product uit de webshop draag ik er zorg voor dat jij de mogelijkheid hebt om ten minste de helft van het totaalbedrag achteraf te betalen. Ondernemers dienen de gehele overeengekomen prijs vooraf te voldoen. Indien jij wenst dat ik een sieraad voor jou repareer, dien jij, ook wanneer jij particulier bent, het gehele bedrag te voldoen voordat ik de opdracht uitvoer.
4.4. De prijzen die ik bij het aangaan van de overeenkomst communiceer, zijn gebaseerd op het op dat moment geldende prijspeil. Indien omstandigheden hiertoe aanleiding geven, zoals een grote stijging van de goudprijs, heb ik het recht om de prijzen te wijzigen. Indien de prijzen binnen drie maanden worden verhoogd en jij particulier bent, heb jij het recht om de overeenkomst te ontbinden.
4.4. Indien jij voor achteraf betalen hebt gekozen, dienen facturen binnen 14 dagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij anders overeengekomen of op de factuur een andere betaaltermijn staat.
4.5. Jij bent van rechtswege in verzuim, indien jij je betalingsverplichtingen niet nakomt binnen de gestelde betalingstermijn. Vanaf het moment dat jij in verzuim bent, tot aan het moment dat de factuur volledig is voldaan, ben jij wettelijke rente verschuldigd.
4.6. Wanneer jij in gebreke of verzuim bent, komen alle redelijke kosten die ik moet maken om de vordering te innen, voor jouw rekening.
4.7. Indien jij je in een staat van liquidatie, faillissement of surseance van betaling bevindt, zijn alle vorderingen die ik op jou heb direct opeisbaar.
Artikel 5 – informatieverstrekking
5.1. Jij dient alle benodigde gegevens, waaronder verzendgegevens, voor het uitvoeren van de overeenkomst op tijd aan mij ter beschikking te stellen.
5.2. Jij staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie. Dit geldt ook voor informatie die door derden wordt aangeleverd.
5.3. Ik zal vertrouwelijk met jouw gegevens omgaan.
5.4. Indien jij onjuiste gegevens aanlevert of gegevens niet tijdig aanlevert, waardoor de overeenkomst niet of niet geheel uitgevoerd kan worden of er hierdoor vertraging ontstaat, komen eventueel daaruit voortkomende extra kosten voor jouw rekening.
5.5. Jij vrijwaart mij voor alle schade die ontstaat door het niet voldoen aan de verplichtingen uit dit artikel.
Artikel 6 – Uitvoering van de overeenkomst
6.1. Wanneer jij mij vraagt een product op maat te maken of wenst dat ik een sieraad van jou repareer, handel ik volledig volgens mijn creatieve vrijheid en voer ik de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Ik houd daarbij, voor zover mogelijk, rekening met jouw wensen en de door jou ter beschikking gestelde informatie. Jij kan mij echter niet verantwoordelijk houden voor het niet behalen van het gewenste resultaat.
6.2. Ik behoud mij het recht voor derden in te schakelen om de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren.
6.3. Ik voer geen opdracht uit die in strijd zijn met de wet of niet overeenstemmen met mijn professionaliteit.
Artikel 7 – Overmacht
7.1. Onder overmacht wordt, buiten wat in de wet is bepaald, verstaan: de verhindering van de uitvoering van de overeenkomst door omstandigheden die wij redelijkerwijs niet kunnen beïnvloeden. voorbeelden van overmacht zijn ziekte, ongevallen, brand, een pandemie, epidemie of overheidsmaatregelen. De voorgaande opsomming is niet limitatief.
7.2. Indien jij particulier bent en er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst geen doorgang kan vinden, worden de verplichtingen opgeschort zolang wij niet aan deze verplichtingen kunnen voldoen. In dit geval zoeken wij naar een passende oplossing. Wij hebben allebei het recht tot ontbinding, zonder ongedaanmakingsverplichting, indien een passende oplossing uitblijft. Kosten die tot dat moment zijn gemaakt en gewerkte uren worden direct opeisbaar.
7.3. Indien jij ondernemer bent en er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst niet (verder) voltooid kan worden, zal de uitvoering van de overeenkomst verplaatst worden. De betalingsverplichting blijft dan voortbestaan, tenzij anders overeengekomen.
7.4. Wanneer jij de werkzaamheden wilt verplaatsen vanwege een pandemie of epidemie, ondanks dat overheidsmaatregelen de doorgang (al dan niet in aangepaste vorm), niet verhinderen, heb ik het recht om de hiermee samenhangende kosten door te berekenen.
Artikel 8 – Herroepingsrecht
8.1. Indien jij particulier bent en een product op afstand koopt, heb jij een bedenktermijn van 14 kalenderdagen om zonder opgaaf van reden de overeenkomst te ontbinden.
8.2. De bedenktermijn van 14 kalenderdagen vangt aan op de dag nadat jij het product, of een laatste deelzending, hebt ontvangen of wanneer een door jou aangewezen derde zoals een vooraf aangegeven afleverpunt het product voor jou in ontvangst heeft genomen.
8.3. Indien jij gebruik maakt van het herroepingsrecht, heb ik het recht om te vragen wat de reden van ontbinding was. Jij bent echter niet verplicht om deze reden aan mij op te geven.
8.4. Wanneer ik voor jou een product op maat heb gemaakt, zoals een sieraad met een persoonlijke gravering, of indien ik jouw sieraad repareer, is het herroepingsrecht niet van toepassing. Op maat gemaakte producten kunnen dus niet geretourneerd worden. Daarnaast zijn wegens hygiëne sieraden die verzegeld worden verzonden en waarvan de verzegeling is verbroken uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Artikel 9 – Verplichtingen tijdens bedenktermijn
9.1. Jij dient zorgvuldig om te gaan met producten en verpakkingen tijdens de bedenktermijn. Jij dient het product alleen uit te pakken en te gebruiken voor zover het nodig is om te beoordelen of jij het product wilt houden. Het product mag dus alleen worden geïnspecteerd zoals dit in een fysieke winkel is toegestaan.
9.2. Indien een product beschadigd of versleten is, en jij gebruik maakt van je herroepingsrecht, ben ik gerechtigd om de waardevermindering, die als gevolg van deze beschadiging of slijtage is ontstaan, in rekening te brengen.
9.3. Wanneer jij gebruik maakt van het herroepingsrecht en het product retourneert, zal ik een ontvangstbevestiging sturen zodra ik van jou heb vernomen dat jij de overeenkomst wenst te ontbinden.
9.4. Zodra ik het geretourneerde product heb ontvangen, en jij reeds had betaald voor het product, zal ik dit bedrag en de verzendkosten voor de heenzending uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terugstorten. Deze terugbetaling vindt plaats via de betaalmethode die jij gebruikt hebt om het product te betalen, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 10 – Uitvoering herroeping
10.1. Indien jij gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht, kun jij dit doen met het modelformulier dat ik op mijn website ter beschikking heb gesteld. Jij bent echter niet verplicht om gebruik te maken van dit formulier om jouw herroepingsrecht uit te oefenen.
10.2. Nadat jij kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, heb jij 14 kalenderdagen om het product te retourneren.
10.3. Jij draagt het risico op vermissing of beschadiging van het product tijdens de retourzending. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het bewijs dat jij het product het teruggezonden, bijvoorbeeld door middel van een verzendbewijs van de pakketdienst.
10.4. De kosten voor het retourneren van het product komen voor jouw rekening.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
11.1. Ik ben niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan uit de overeenkomst, tenzij deze schade door opzet of grove schuld is veroorzaakt.
11.2. Ik ben niet verantwoordelijk voor schade die voortvloeit uit werkzaamheden die zijn uitgevoerd op basis van door jou of namens jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
11.3. Ik ben niet aansprakelijk voor daden en handelingen van derden en leveranciers.
11.4. Indien jij na de aflevering van het product niet zorgvuldig omgaat met het product of het ondeskundig gebruikt, ben ik niet verantwoordelijk voor gebreken die hieruit ontstaan. Dit geldt eveneens indien gebreken ontstaan doordat jij of een derde veranderingen hebt aangebracht aan het product. Ook ben ik niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade die ontstaat uit zodanige gebreken.
11.5. Indien wij een overeenkomst tot het repareren van jouw eigen sieraad hebben gesloten, zal ik voordat ik een reparatie uitvoer het kapotte sieraad bekijken en beoordelen of het sieraad gerepareerd kan worden. Wanneer reparatie mogelijk is, zal ik de eventuele risico’s die de reparatie met zich kan meebrengen aan jou kenbaar maken. Ik voer de reparatie enkel uit, nadat jij schriftelijk hebt bevestigd deze risico’s te aanvaarden. In het geval dat een van de aangegeven risico’s zich voordoet, ben ik niet aansprakelijk voor de (emotionele of immateriële) schade die hieruit voortvloeit.
11.6. Jij bent zelf verantwoordelijk voor het toepassen en opvolgen van advies, bijvoorbeeld advies betreffende het onderhoud van sieraden.
11.7. Indien jij niet hebt aangegeven allergisch te zijn voor een bepaald metaal of andere (grond)stof, ben ik niet aansprakelijk voor eventuele (gevolgen van) allergische reacties die ontstaan door het gebruiken van het product.
11.8. Wanneer jij een persoonlijke gravering wenst van een sieraad, en jij de spelling van de tekst of naam hebt goedgekeurd, ben ik niet aansprakelijk voor eventuele spelfouten.
11.9. Indien ik een schadevergoeding ben verschuldigd voor directe schade, bedraagt de schadevergoeding niet meer dan het mogelijke bedrag dat een door mij afgesloten aansprakelijkheidsverzekering uitkeert. Wanneer de verzekeraar niet uitkeert, is de schadevergoeding beperkt tot tweemaal de in de overeenkomst afgesproken prijs, tenzij de redelijkheid en billijkheid anders verlangt.
11.10. Jij vrijwaart mij tegen iedere aanspraak van derden die voortvloeien uit de door mij uitgevoerde of uit te voeren werkzaamheden.
Artikel 12 – Intellectueel eigendom
12.1. Op alle door mij gemaakte ontwerpen en gegeven adviezen rusten intellectuele eigendomsrechten, deze blijven bij mij. Het is jou niet toegestaan ontwerpen of adviezen te verveelvoudigen, te publiceren, te verkopen, openbaar te maken of aan derden te leveren buiten de verleende licentie, tenzij anders overeengekomen.
12.2. Wanneer jij in strijd met de bepalingen uit dit artikel handelt, wordt dit gezien als een inbreuk op mijn intellectuele eigendomsrechten. Een inbreuk resulteert in een direct opeisbare vergoeding. Deze bedraagt driemaal het gebruikelijke licentietarief, zonder dat ik enig recht verlies op vergoeding van overige geleden schade. De vergoeding zal aan jou kenbaar gemaakt worden door middel van een sommatiebrief.
12.3. Het eigendomsrecht op een geleverd product berust pas bij jou nadat jij de volledige overeengekomen prijs aan mij hebt betaald.
12.4. Ik kan producten die ik gemaakt heb ter uitvoering van onze overeenkomst gebruiken voor mijn portfolio.
- Indien geen persoonsgegevens zichtbaar zijn, mag ik foto’s van producten opnemen in het portfolio, tenzij jij hier bezwaar tegen hebt en dit vooraf schriftelijk aan mij kenbaar maakt.
- Indien persoonsgegevens zichtbaar zijn op foto’s van producten, zal ik vooraf toestemming vragen aan jou, alvorens de content in het portfolio op te nemen. Hiervoor wordt gewerkt met een toestemmingsformulier.
Artikel 13 – Levering
13.1. Voor het versturen van een product, ga ik uit van de door jou aangeleverde informatie. Indien jij een foutief afleveradres hebt doorgegeven, ben ik niet aansprakelijk voor de eventuele schade aan of vermissing van het bestelde product.
13.2. Ik verstuur producten naar afleveradressen in Nederland of België, tenzij anders overeengekomen.
13.3. Producten van de reguliere collectie worden binnen 3 kalenderdagen na de dag van bestelling verstuurd en voor te repareren producten of producten op maat vindt de verzending binnen 8 weken na bestelling plaats, tenzij er een andere levertermijn is afgesproken, de bestelling een pre-order bevat, een product niet op voorraad is of een deel van de betaling uitblijft.
13.4. Wanneer ik een product niet kan leveren of een reparatie niet kan uitvoeren binnen de aangegeven termijn, zal ik jou hiervan op de hoogte stellen. Jij dient mij dan nog een redelijke termijn tot nakoming te geven. In het geval ik na deze termijn nog steeds niet aan jou kan leveren, ben jij gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.
Artikel 14 – Bijzondere bepalingen
14.1. Wij zijn beiden verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die wij verkregen hebben in het kader van de overeenkomst. Informatie is vertrouwelijk, indien dit is medegedeeld of blijkt uit de aard van de verschafte informatie.
Artikel 15 – Cadeaubonnen
15.1. Cadeaubonnen dienen voor uitgifte betaald te worden.
15.2. Cadeaubonnen hebben een onbeperkte geldigheidstermijn.
15.5. Bij het inwisselen van een cadeaubon, zijn de prijzen op het moment van inwisseling van toepassing.
15.4. Indien bij het inleveren van een cadeaubon de waarde van het product lager is dan de waarde van de cadeaubon, wordt het resterende bedrag niet in contanten gegeven. De overgebleven waarde kan dan gebruikt worden om een volgend product te bestellen.
15.5. Cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden indien deze op naam worden besteld of fysiek worden afgenomen. Een niet gebruikte cadeaubon is niet inwisselbaar voor contanten.
Artikel 16 – Acties en aanbiedingen
16.1. Indien er sprake is van een actie of aanbieding, bijvoorbeeld door middel van een kortingscode, en de door mij gestelde termijn van deze actie of aanbieding verstreken is, kan jij hier niet met terugwerkende kracht gebruik van maken.
16.2. Jij kunt slechts éénmaal gebruik maken van een actieve kortingscode.
16.3. Het is niet mogelijk om verschillende acties of aanbiedingen met elkaar te combineren, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 17 – Klachten
17.1. Indien jij een klacht hebt, dien jij deze binnen 10 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en voorzien van motivatie kenbaar te maken. Ik zal binnen 10 kalenderdagen na het ontvangen van de klacht schriftelijk reageren.
17.2. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
17.3. Indien een product beschadigd is op het moment van ontvangst, dien jij dit direct aan mij te melden zodat ik het gebrek kan herstellen.
17.4. Indien jij een klacht hebt, kun jij deze indienen via het ODR-platform van de Europese Unie. Jij bent hier echter niet toe verplicht en jij kan mij ook direct contacteren om jouw klacht kenbaar te maken.
Artikel 18 – Garantie
18.1. Ik sta ervoor in dat door jou bestelde of gerepareerde producten voldoen aan de overeenkomst en de redelijke kwaliteitseisen voor normaal gebruik.
18.2. De garantietermijn bedraagt één jaar. Deze garantie belet jou niet, indien jij particulier bent, om gebruik te maken van jouw recht op wettelijke garantie.
18.3. Indien gebreken zich voordoen tijdens de door mij gegeven garantietermijn van één jaar, worden deze enkel hersteld indien er geen sprake is van opzet of grove schuld. Wanneer gebreken zich voordoen na deze periode van één jaar, worden deze alleen hersteld indien de gebreken zijn ontstaan omdat het product ondeugdelijk is en het dus niet voldoet aan de eisen voor normaal gebruik.
18.4. Alle (grond)stoffen die ik gebruik voor de producten zijn natuurlijke materialen met inherente bepaalde eigenschappen. Materialen kunnen verkleuren of breken. Dit valt niet onder de garantietermijn, indien dit een kenbaar kenmerk is van een bepaalde grondstof.
18.5. Jij kunt schriftelijk aanspraak maken op garantie. Jij dient een kopie van het aankoopbewijs of reparatiebewijs toe te voegen en de retour te sturen producten dienen altijd compleet zijn. Indien partijen dit overeenkomen, volstaat een foto van het kapotte product.
Artikel 19 – Geschillenbeslechting
19.1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
19.2. Indien zich een geschil tussen ons voordoet, zullen wij eerst proberen dit geschil in samenspraak te beslechten. Wij zullen enkel wanneer dit niet lukt een beroep doen op de rechter.
19.3. Geschillen tussen ons zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin ik ben gevestigd, tenzij de wet anders verplicht.
19.4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren tegenover mij en betrokken derden 12 maanden.
Ik ben aangesloten bij Het Nederlands Gilde van Goudsmeden
© 2021- 2024 Eline de Visser | Privacyverklaring | Design door Studio Anna Bedaux
Fotografie door Antoinet Murier, Erwin Maes, Karin van de Laar Fotografie en Studio Albert